Τι είναι τα backlinks
Τα backlinks, είναι ουσιαστικά external links από άλλες ιστοσελίδες που οδηγούν “πίσω” (από εκεί προέκυψε και ο όρος “back”) στην δικιά μας. Αποτελούν έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους βελτίωσης της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης.
Τα backlinks παίζουν σημαντικό ρόλο στο SEO, επειδή συνδέουν ουσιαστικά τις ιστοσελίδες με σχετικό περιεχόμενο. Όταν μία ιστοσελίδα που έχει σχετικό περιεχόμενο, βάζει ένα link και παραπέμπει στην δικιά μας, τότε μπορούμε να πούμε πως κερδίζουμε θετικούς πόντους αξιολόγησης από την Google.
Επιπλέον, η Google αξιολογεί θετικά ό,τι είναι δημοφιλές και προτείνεται από πολλούς ιστότοπους. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να ξεχωρίσει αν ένας σύνδεσμος είναι Spam, αν δηλαδή γίνεται αναφορά σε αυτόν από μεγάλο αριθμό domain, τα οποία όμως δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με το περιεχόμενο στο οποίο παραπέμπουν ή τον αναπαράγουν συνέχεια, χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα firstpagesage.com, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία, τα backilinks επηρεάζουν σε αρκετά μεγάλο βαθμό την αξιολόγηση που κάνει η google στο SEO μίας ιστοσελίδας.
Βέβαια, δεν αξιολογούνται όλα τα backlinks το ίδιο από την Google, γι’ αυτό έχει μεγάλη σημασία από ποια πηγή προέρχονται. Μερικά links από ιστοσελίδες με υψηλό PageRank όπως το xo.gr ή το vrisko.gr μπορεί βελτιώσουν σημαντικά το SEO της ιστοσελίδας μας, αντιθέτως, links από αναξιόπιστα sites, να έχουν μέτριο ή ακόμη και αρνητικό αποτέλεσμα. Για να γίνει πιο κατανοητό το παραπάνω, φανταστείτε πόσο διαφορετικό είναι να σας προτείνει κάποιος διάσημος ή αξιοσέβαστος επαγγελματίας, σε σχέση με κάποιον που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστός ή είναι αναξιόπιστος.
Πως μπορούμε να δημιουργήσουμε backlinks;
Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, η δημιουργία backlinks δεν εξαρτάται αποκλειστικά από εμάς, αλλά και από τους ιδιοκτήτες των άλλων ιστοσελίδων. Υπάρχουν κάποιοι τρόποι βέβαια και κάποιες στρατηγικές, που αν τις ακολουθήσουμε, μπορούμε να κερδίσουμε μερικά από τα πολυπόθητα backlinks.
1. Δημιουργία χρήσιμου και πρωτότυπου περιεχομένου
Δεν είναι ό,τι πιο εύκολο, αφού στο διαδίκτυο μπορεί να βρει κανείς πλέον τα πάντα και τα περισσότερα site αναπαράγουν ή αντιγράφουν το ένα το άλλο. Αν παρόλα αυτά, κάποιος έχει ταλέντο στη συγγραφή άρθρων ή μπορεί να δώσει πληροφορίες, για οτιδήποτε είναι δύσκολο να βρει ένας χρήστης κάπου αλλού, τότε είναι σχεδόν βέβαιο, πως κάποιες ιστοσελίδες θα κάνουν παραπομπή (κοινώς θα βάλουν backlinks) στα συγκεκριμένα άρθρα.
Βέβαια, οι περισσότεροι θα προτιμήσουν να αντιγράψουν, παρά να βάλουν ένα backlink με την αυτούσια πληροφορία του άρθρου ή μπορεί να παραθέσουν την πηγή (για λόγους ευθιξίας περισσότερο), με απλό text, χωρίς να το κάνουν link (ναι, το βλέπω συχνά τα τελευταία χρόνια).
Πέρα από αυτά όμως, η ουσία και το περιεχόμενο ενός πραγματικά ποιοτικού άρθρου με σημαντικές πληροφορίες, ποτέ δεν θα χαθούν. Αξίζει κανείς να ασχοληθεί με τη δημιουργία περιεχομένου, να μεταδώσει γνώση και πληροφορίες, ακόμη κι αν τις αντλεί από άλλες πηγές, αρκεί να προσπαθεί να το κάνει με τον δικό του αυθεντικό τρόπο, όχι απλά αντιγράφοντας. Σκεφτείτε ότι πολλοί μπορούν να πουν ή να γράψουν τα ίδια πράγματα, αλλά λίγοι έχουν το ταλέντο ή τον τρόπο να τα μεταφέρουν σωστά στο κοινό.
Είναι ύψιστης σημασίας λοιπόν, εφόσον μπούμε στη λογική δημιουργίας περιεχομένου για την ιστοσελίδα μας, να γράφουμε χρήσιμα και ποιοτικά άρθρα, τα οποία να είναι παράλληλα SEO friendly, με σκοπό να αυξήσουμε τις πιθανότητες να τα προτείνουν και κάποιοι άλλοι ιστότοποι.
2. Guest Blogging
Απαιτεί να είστε κοινωνικός/η. Συνηθίζεται από μερικούς να γράφουν ένα άρθρο και να προσπαθούν να το κοινοποιήσουν οπουδήποτε προκειμένου να διαβαστεί (τακτική η οποία μπορεί να σας αποφέρει μερικά κλικ από κάποιους περίεργους). Η πιο καλή και αποδοτική πρακτική είναι, να έρθετε σε συμφωνία με κάποια ιστοσελίδα που ασχολείται με αντικείμενο παρεμφερές με το δικό σας και μπορεί να φιλοξενήσει κάποια άρθρα σας (όπως κι εσείς τα δικά της προφανώς).
Είστε για παράδειγμα λογιστής, μπορείτε να έρθετε σε επικοινωνία με κάποιον φοροτεχνικό που έχει ιστοσελίδα και blog με σκοπό να φιλοξενήσει κάποια άρθρα σας κι εσείς τα δικά του.
Όσο πιο δημοφιλές και αξιόπιστο είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας που θα φιλοξενήσει το άρθρο σας, τόσο το καλύτερο. Όπως έγραψα και πιο πάνω, backlinks που προέρχονται από αναξιόπιστούς ιστότοπους, περισσότερο κακό κάνουν παρά καλό.
Το guest blogging πρόκειται ουσιαστικά για μία πρόταση συνεργασίας και είναι προτιμότερο να χτίσετε μία επαγγελματική σχέση με μία άλλη ιστοσελίδα του κλάδου σας, παρά να αναζητείτε σελίδες που απλά επιτρέπουν να δημοσιεύσετε το περιεχόμενο σας.
3. Κατασκοπεία
Όλοι οι επαγγελματίες λίγο πολύ κατασκοπεύουν τους ανταγωνιστές τους. Ακόμα κι αν έχετε ένα φυσικό κατάστημα, το πιο πιθανό είναι να φορέσετε μαύρα γυαλιά και καπέλο, να πάτε να δείτε γιατί έξω από το κατάστημα ενός ανταγωνιστή σας, κάνει ουρές ο κόσμος.
Στην προκειμένη περίπτωση, μιας και μιλάμε για τους ανταγωνιστές μας που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο, κατά κύριο λόγο μας ενδιαφέρουν, εκείνοι που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης στην Google. Υπάρχουν εργαλεία στο διαδίκτυο (free και premium), όπως για παράδειγμα το backlink checker του ahrefs.com, που μπορείτε να βάλετε οποιοδήποτε url και να πάρετε μία εικόνα, από ποια άλλα site έχουν γίνει παραπομπές. Έτσι, μπορείτε να πάρετε ιδέες, ή να ανακαλύψετε ιστοσελίδες (όπως πχ κάποιον καλό επαγγελματικό κατάλογο), για το που μπορείτε κι εσείς να δημιουργήσετε κάποιο backlink στη σελίδα σας.
Συνοψίζοντας:
Αν κάνετε μία αναζήτηση στο διαδίκτυο, θα διαπιστώσετε ότι προτείνονται κι άλλοι μέθοδοι απόκτησης backlinks, προσωπικά όμως κρίνω πως αξίζουν οι 3 που ανέφερα.
Θα μπορούσα να πω εδώ, ότι τα backlinks είναι τα αποτυπώματα μιας ιστοσελίδας στο διαδίκτυο. Σκεφτείτε, πως αν είχατε μία επιχείρηση και τυπώνατε κάρτες ή φυλλάδια, λογικά δεν θα τα κολλούσατε οπουδήποτε ή δεν θα τα δίνατε σε οποιονδήποτε για να τα μοιράσει. Σε κανέναν δεν αρέσει η επιχείρηση του να διαφημίζεται σε άσχετα μέρη ή να προτείνεται από άσχετους με το αντικείμενο.
Τα backlinks ουσιαστικά υποδηλώνουν ότι ένας προορισμός ή μία ιστοσελίδα είναι χρήσιμη και γι’ αυτό τον λόγο άλλωστε την προτείνει κάποιος τρίτος. Υπάρχουν πλάγιοι μέθοδοι να αφήσουμε ένα backlink οπουδήποτε, αλλά η Google έχει τον τρόπο να αξιολογεί τα πάντα και να προωθεί περισσότερο το περιεχόμενο των ιστοσελίδων που είναι χρήσιμο και αξιόπιστο και όχι εκείνο που “φαίνεται” πολύ.
Η γνώμη μου είναι ότι τα backlinks περισσότερο κερδίζονται παρά δημιουργούνται από εμάς. Κερδίζονται μέσα από συνεργασίες με άλλες ιστοσελίδες και δημιουργώντας αξιόλογο περιεχόμενο.