Τα τελευταία χρόνια, οι περισσότεροι πελάτες που έρχονται σε επικοινωνία μαζί μου, το πρώτο πράγμα που ζητάνε είναι, η ιστοσελίδα τους, να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της google. Ελάχιστοι γνωρίζουν πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό ή αν είναι εφικτό και οι περισσότεροι δυστυχώς δεν έχουν την υπομονή να ακούσουν αυτά που έχεις να τους πεις.
Το SEO είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, που εκτός από γνώσεις προγραμματισμού και σχεδιασμού ιστοσελίδων, απαιτεί και γνώσεις marketing στην προκειμένη περίπτωση ηλεκτρονικού marketing. Χρειάζεται έρευνα και συνεχή παρακολούθηση, για να μπορέσει ένας προγραμματιστής να ανεβάσει μια ιστοσελίδα ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, ΚΑΝΕΙΣ όμως δεν μπορεί να ΕΓΓΥΗΘΕΙ για το αποτέλεσμα.
Το οποίο αποτέλεσμα φυσικά, είναι και ο ευσεβής πόθος κάθε επιχειρηματία μικρού ή μεγάλου, να βρίσκεται η ιστοσελίδα στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της Google.
ΜΥΘΟΣ 1ος
“Έχω έναν γνωστό που ανέβασε την ιστοσελίδα του στην πρώτη σελίδα μέσα σε μια εβδομάδα”
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Σαφώς υπάρχουν τεχνικές και τρικ που βοηθούν στην βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας, κανείς δεν γνωρίζει όμως τον χρόνο που αυτή μπορεί να βρεθεί στην πρώτη σελίδα της Google, ούτε και να εγγυηθεί ότι θα φτάσει μέχρι εκεί. Αυτό εξαρτάται πρώτα από τον ανταγωνισμό του προϊόντος, από το πόσες ιστοσελίδες δηλαδή ανάλογου αντικειμένου υπάρχουν στο διαδίκτυο. Προφανώς οι περισσότερες από αυτές θα έχουν χρησιμοποιήσει τις εμπορικές λέξεις κλειδιά και θα έχουν κάνει SEO επίσης, οπότε είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθεί μια καινούρια ιστοσελίδα τόσο γρήγορα ψηλά. Δεν υπάρχουν μαγικά ραβδάκια και κόλπα που μπορούν να φέρουν μια ιστοσελίδα στην υψηλότερη θέση των αποτελεσμάτων της Google.
ΜΥΘΟΣ 2ος
“Μου έδωσαν εγγύηση ότι θα εμφανιστώ στην πρώτη σελίδα της Google”
ΠΡΑΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Η πιο εύκολη τακτική εντυπωσιασμού είναι τα μεγάλα και παχιά λόγια. Κανένας σοβαρός επαγγελματίας που σέβεται πρώτα απ’ όλα την δουλειά του, δεν θα σας εγγυηθεί ποτέ κάτι τέτοιο. Οι αλγόριθμοι αναζήτησης της Google είναι εξαιρετικά πολύπλοκοι και αλλάζουν ανά διαστήματα. Ακόμα κι αν καταφέρει να κατακτήσει μια ιστοσελίδα την κορυφή, μπορεί να μην μείνει εκεί για πάντα, αφού νέες ιστοσελίδες δημιουργούνται καθημερινά και ο ανταγωνισμός αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Όπως η δικιά σας ιστοσελίδα εκτόπισε κάποιες άλλες για να βρεθεί πρώτη, έτσι κάποια νεότερη μπορεί να κάνει το ίδιο στην δική σας.
ΜΥΘΟΣ 3ος
“Θέλω να βγαίνω στην πρώτη σελίδα σε όλες τις περιοχές της Αθήνας”
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Αυτή ήταν και η αφορμή για να γράψω το συγκεκριμένο άρθρο. Πρόσφατα επικοινώνησε μαζί μου κάποιος και μου ζήτησε αυτό. Είχε μια εταιρεία και ήθελε να βγαίνει στην πρώτη σελίδα της google, όποια περιοχή της Αθήνας κι αν έγραφε ο χρήστης. Μόλις του είπα ότι δεν μπορώ να το εγγυηθώ αυτό, κατευθείαν μου έκλεισε το τηλέφωνο. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να εξηγήσεις σε κάποιον πως δουλεύει αυτός ο μηχανισμός και είναι αβέβαιο αν θα τον καταλάβει κιόλας, όταν δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις. Όπως έγραψα και παραπάνω, ο τρόπος και οι λέξεις κλειδιά που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο χρήστης του διαδικτύου για να βρει κάτι, δεν είναι ένας αλλά πολλοί. Το SEO Μπορεί να γίνει επικεντρώνοντας σε συγκεκριμένες, όσο το δυνατόν εμπορικές λέξεις και φράσεις κλειδιά και σίγουρα είναι ΑΔΥΝΑΤΟ σε κάθε περίπτωση, να εμφανίζεται μια σελίδα, σε ότι κι αν γράψει κάποιος στο Google.
ΜΥΘΟΣ 4ος
“Έχω έναν γνωστό που έχει χακάρει την Google και μπορεί να βγάλει όποια σελίδα θέλει πρώτη”
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Ότι πιο τραγικό έχω ακούσει ποτέ, μου το είπε διευθυντής μιας εταιρείας στην οποία είχα πάει να δώσω συνέντευξη για δουλειά. Δεν παραγνωρίζω το γεγονός πως υπάρχουν χάκερς που μπορούν να εισβάλουν ακόμα και στο πιο πολύπλοκο σύστημα στον κόσμο, είναι το λιγότερο αφελές όμως να πιστεύει κάποιος ότι αυτό είναι εύκολο να συμβεί. Η φήμη ότι η Google χακάρεται, ακολουθεί πολλούς και αναμασιέται από πολλούς περισσότερους, που πιστεύουν ότι υπάρχει αυτός ο άνθρωπος δίπλα τους που κάνει αυτή τη δουλειά. Προφανώς αν υπήρχε, θα τον είχε ανακαλύψει πρώτη η Google και θα του είχε δώσει ένα παχυλό μισθό να δουλεύει για λογαριασμό της (όπως γίνεται με τους περισσότερους χάκερ στον κόσμο). Επιπλέον, η μηχανή αναζήτησης της Google δεν είναι μια απλή βάση δεδομένων, στην οποία μπορεί να εισβάλλει κάποιος και να αλλάξει ή να προσθέσει κάτι το οποίο θα μείνει αμετάβλητο. Οι αλγόριθμοι που την συγκροτούν διαμορφώνονται από την καθημερινή χρήση του διαδικτύου και τις δισεκατομμύρια αναζητήσεις των χρηστών, οπότε, δεν υπάρχει η μαγική φόρμουλα, ή ο μαγικός κωδικός που θα χακάρει το σύστημα και θα βάλει στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων ότι θέλει αυτός.
Μεγάλη προσοχή λοιπόν, στην επιλογή του συνεργάτη ή της εταιρείας, που σκοπεύετε να αναθέσετε το δύσκολο έργο της προώθησης της ιστοσελίδας σας. Προτιμήστε κάποιον που θα σας εξηγήσει όσο πιο αναλυτικά και με απλά λόγια τι πρόκειται να κάνει, αποφεύγοντας τα μεγάλα λόγια και τις βαρύγδουπες δηλώσεις. Το SEO είναι μια τεχνική που αποδίδει, δεν υπάρχει όμως εγγύηση για τα αποτελέσματα της.