Η συγγραφή SEO friendly άρθρων παίζει σημαντικό ρόλο στην κατάταξη μίας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Για να γίνει πιο αποδοτικό το περιεχόμενο τους και να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα, καλό είναι να ακολουθούνται κάποιοι κανόνες που βοηθάνε προς αυτή την κατεύθυνση.
Πολλοί βέβαια θεωρούν, πως αν ακολουθήσουν αυστηρά κάποιους κανόνες, το περιεχόμενο του άρθρου δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, αυτή όμως είναι μία λάθος λογική. Το πρώτο και κυριότερο πράγμα που πρέπει να μας απασχολεί, είναι το περιεχόμενο, η ποιότητα του κειμένου μας και της πληροφορίας που θέλουμε να μεταδώσουμε και έπειτα να κοιτάξουμε με τη σειρά τα υπόλοιπα.
1. Έρευνα και επιλογή του θέματος
Νομίζω είναι περιττό να αναφέρω, πως η θεματολογία των άρθρων πρέπει να είναι σχετική με το αντικείμενο της ιστοσελίδας σας, διαφορετικά δεν έχει νόημα να μπείτε στη διαδικασία να γράψετε κάτι.
Ξεκινήστε κάνοντας μία λίστα με λέξεις κλειδιά που έχουν σχέση με το αντικείμενο σας και δείτε τι είδους άρθρα έχουν γραφτεί σχετικά προς αυτές τις λέξεις. Έτσι θα πάρετε ιδέες για το τι ψάχνει συνήθως το κοινό που σας ενδιαφέρει να προσελκύσετε. Η ιδανική περίπτωση είναι να γράψετε για κάτι το οποίο δεν υπάρχει ή είναι δύσκολο να βρεθεί, αλλά μην σας αποθαρρύνει η ιδέα να γράψετε και για κάποιο θέμα που έχει καλυφτεί ήδη από άλλους. Μπορεί να έχετε κάτι καινούριο να πείτε σχετικά με ένα θέμα ή να το πείτε με καλύτερο και πιο κατανοητό τρόπο. Αυτό που έχει σημασία είναι, να επιμείνετε στο δικό σας στυλ και τρόπο γραφής και να μην κοιτάξετε απλά να αντιγράψετε κείμενα τρίτων.
2. Διαμόρφωση και μορφοποίηση του περιεχομένου
Αφού ολοκληρώσετε την συγγραφή του άρθρου σας (το οποίο καλό είναι να είναι μεταξύ 500-1000 λέξεων), διαμορφώστε το κατάλληλα για να είναι πιο ευανάγνωστο και πιο φιλικό στις μηχανές αναζήτησης.
Φροντίστε να χωρίσετε το κείμενο σε παραγράφους, 150-200 λέξεων το πολύ και όπου είναι εφικτό χρησιμοποιείστε τίτλους για να γίνει το περιεχόμενο σας πιο κατανοητό.
Γράψτε με απλό και κατανοητό τρόπο, μην χρησιμοποιείτε παθητική φωνή, αλλά απευθυνθείτε στον αναγνώστη σε δεύτερο πρόσωπο. Επιπλέον, επειδή το διάβασμα σε μία οθόνη υπολογιστή ή ενός κινητού, δεν είναι το ίδιο ευχάριστο με τις σελίδες ενός βιβλίου, φροντίστε στο κείμενο σας να χρησιμοποιήσετε μία μεγάλη, ευκρινή και ευκολοδιάβαστη γραμματοσειρά.
Μία καλή τακτική επίσης είναι, να εμπλουτίσετε το κείμενο σας με φωτογραφίες, γραφήματα ή βίντεο, τα οποία κάνουν πιο ελκυστικό και πιο ενδιαφέρον το περιεχόμενο του άρθρου.
Όταν γράφετε μεγάλα άρθρα, μπορείτε να δημιουργήστε έναν πίνακα περιεχομένων με anchor links τους τίτλους κάθε παραγράφου ή κάθε τμήματος του άρθρου. Αυτό είναι καλό για πρακτικούς λόγους, επειδή ο αναγνώστης μπορεί να πάρει γρήγορα μία εικόνα για το περιεχόμενο που καλύπτει το άρθρο ή να μεταπηδήσει απευθείας στο σημείο που τον ενδιαφέρει να διαβάσει. Αυτή η πρακτική βοηθάει πολύ και στο SEO, αφού δίνετε έμφαση σε τίτλους μέσα στο κείμενο, οι οποίοι λογικά θα εμπεριέχουν λέξεις και φράσεις κλειδιά.
3. Τρόπος χρήσης των λέξεων κλειδιών
Η βασική λέξη κλειδί στην οποία θέλετε να δώσετε έμφαση, θα πρέπει να εμφανίζεται απαραίτητα στα παρακάτω 3 σημεία:
- Στο url του άρθρου
- Στον τίτλο του άρθρου
- Στην πρώτη παράγραφο του κειμένου
- Δεν είναι σωστή πρακτική να αναφέρετε την λέξη κλειδί συνέχεια μέσα στο κείμενο, απλά φροντίστε να υπάρχει τουλάχιστον 2-3 φορές σε ολόκληρο το άρθρο.
- Αν προσθέσετε εικόνες μέσα στο κείμενο, καλό είναι να υπάρχει η λέξη κλειδί στο alt text και το caption της εκάστοτε εικόνας.
- Η λέξη κλειδί πρέπει να εμπεριέχεται στο meta description του άρθρου, το οποίο δεν πρέπει να ξεπερνά τους 145 χαρακτήρες.
4. Κοινοποίηση στα κοινωνικά δίκτυα
Αφού ολοκληρώσατε τη συγγραφή του άρθρου, κοινοποιήστε το στα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιείτε για την ιστοσελίδα σας (ή ακόμα και σε ιστοσελίδες ή φόρουμ σχετικά με το αντικείμενο σας εφόσον σας δίνεται η δυνατότητα). Δεν έχει νόημα ένα άρθρο να μείνει στο blog της ιστοσελίδας, ο σκοπός είναι να το δει ο κόσμος, να υπάρξει αλληλεπίδραση με το κοινό που σας ενδιαφέρει να προσελκύσετε. Αν γράψετε δε, κάτι πολύ χρήσιμο και ενδιαφέρον, θα έχετε μεγάλα οφέλη από τυχόν κοινοποιήσεις που μπορεί να κάνουν τρίτοι και αυτό είναι εξόχως σημαντικό για το SEO, αφού ό,τι αποκτά δημοφιλία στα κοινωνικά δίκτυα, αξιολογείται πολύ θετικά από τις μηχανές αναζήτησης.
Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές και φροντίζοντας να είστε σαφείς και περιεκτικοί στο λόγο σας, θα έχετε καταφέρει να γράψετε ένα άρθρο φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης.
Pingback: Τι είναι τα backlinks και πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν στο SEO - Τεχνικός Ιστοσελίδων