Πως να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη ιστοσελίδα.

Στον μεγάλο ωκεανό του ίντερνετ υπάρχουν εκατομμύρια ιστοσελίδες πλέον και το ζητούμενο για τις περισσότερες από αυτές είναι πως θα καταφέρουν να οδηγηθούν οι χρήστες σε αυτές. Τις προηγούμενες δεκαετίες, πριν την έλευση των κοινωνικών δικτύων αλλά ακόμα και λίγο πιο πίσω, των μηχανών αναζήτησης, η παρουσία και μόνο μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο προσέθετε κύρος. Στις μέρες μας, αυτό δεν είναι αρκετό για τους περισσότερους, αφού το διαδίκτυο έχει γίνει ένα σημαντικό εργαλείο προσέλευσης πελατών, ενώ είναι πάρα πολλοί οι επαγγελματίες, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά μέσω αυτού.

Το να πετύχει μία επιχείρηση ή μία ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων μία μακρόχρονη διαδικασία, που χρειάζεται προσεκτική μελέτη, σωστό σχεδιασμό και πλάνο και ενδεχομένως κάποια επιπλέον επένδυση σε διαφημίσεις. Η αύξηση του ανταγωνισμού, όπως συμβαίνει και εκτός διαδικτύου, έχει φέρει σαν αποτέλεσμα, οι απαιτήσεις να είναι πολύ πιο υψηλές και στο περιεχόμενο, αλλά και στην ποιότητα των προϊόντων που διακινούνται.

1. Έρευνα του ανταγωνισμού και της αγοράς

Ό,τι τύπο ιστοσελίδας κι αν ενδιαφέρεστε να δημιουργήσετε (πόσο μάλλον όταν αυτή θα αφορά την πώληση αγαθών ή υπηρεσιών), το πρώτο πράγμα που πρέπει να σας απασχολήσει είναι ο ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
Οι σωστές επιχειρήσεις ξεκινούν πάντα με αυτό το σκεπτικό σαν γνώμονα, προσπαθώντας να εξακριβώσουν αν και κατά πόσο “αξίζει” η επένδυση σε έναν τομέα. Πέραν τούτου, η έρευνα αυτή, προσφέρεται και για γενικότερα συμπεράσματα, όπως για παράδειγμα την ζήτηση που μπορεί να έχει το προϊόν που σας ενδιαφέρει, το κόστος, τα δυνατά ή τα αδύναμα στοιχεία των ανταγωνιστών σας κ.α.
Μία σωστή ανάλυση των δεδομένων που θα συλλέξετε θα σας δώσει και μία καλή εικόνα για την στρατηγική που πρέπει να χαράξετε.

2. Ποιοτικό περιεχόμενο

ποιοτικό περιεχόμενο

Αυτό που κρατάει τον οποιοδήποτε χρήστη σε μία ιστοσελίδα είναι σίγουρα το περιεχόμενο της. Είτε αυτό αφορά κάποιο κείμενο, είτε κάποια προϊόντα προς πώληση, θα πρέπει να είναι προσεγμένο, ελκυστικό στο μάτι, αποδομένο με σαφήνεια και με έμφαση στη λεπτομέρεια.

Τι εννοούμε όμως ακριβώς όταν λέμε την λέξη “ποιοτικό” και ποια είναι αυτά τα στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν στο να χαρακτηριστεί με αυτόν τον τρόπο το περιεχόμενο μας:

1) Η μοναδικότητα των κειμένων, των φωτογραφιών, των πληροφοριών, των υπηρεσιών ή ακόμα και των προϊόντων που μπορεί να διακινούμε. Σκεφτείτε απλά, να είστε σε θέση να προσφέρετε μία υπηρεσία ή ένα προϊόν το οποίο έχει ζήτηση και δεν το προσφέρει κανείς άλλος. Αυτή σίγουρα είναι μία σπάνια περίπτωση, η οποία όμως οδηγεί σίγουρα στην επιτυχία. Από επιχειρηματικής άποψης τουλάχιστον, είναι γνωστό, πως η πρωτοτυπία και οι ξεχωριστές ιδέες, συνήθως επιβραβεύονται ή κάνουν την διαφορά.
Σε τελική ανάλυση, αν δεν είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στον επισκέπτη κάτι που δεν προσφέρει ήδη ο ανταγωνισμός, ας μην στηριχτούμε σε αντιγραφές κειμένων και φωτογραφιών από τρίτους, αλλά να κάνουμε προσπάθεια το περιεχόμενο μας να είναι, όσο αυτό είναι εφικτό, δικό μας δημιούργημα.
Σίγουρα, οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν βασίζονται ή είναι αδύνατο να βασίσουν την επιτυχία τους σε καινοτόμες ιδέες, το συγκεκριμένο στοιχείο όμως, εφόσον το διαθέτει κάποιος, βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας.

2) Ο όγκος της πληροφορίας, οι λεπτομερείς περιγραφές και τα ποιοτικά γραφικά (π.χ. φωτογραφίες, βίντεο) είναι στοιχεία πολύ σημαντικά που πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη σας. Ένα κείμενο που περιγράφει με λεπτομέρεια μία υπηρεσία ή ένα προϊόν, αφήνοντας σε αυτόν που το διαβάζει, τις ελάχιστες δυνατές απορίες, σίγουρα θα κάνει την διαφορά. Οι φωτογραφίες που θα χρησιμοποιήσετε επίσης, είτε αυτές θα αφορούν προϊόντα, είτε κάποιου άλλου είδους παρουσίαση, θα πρέπει να είναι σίγουρα καλής ευκρίνειας, να μην έχουν μεγάλο μέγεθος (έτσι ούτως ώστε να φορτώνουν γρήγορα) και πάνω απ’ όλα να έχουν χρηστικό και όχι διακοσμητικό ρόλο στην ιστοσελίδα σας. Αντίθετα με όσα πιστεύουν πολλοί, τα γραφικά, δεν είναι το Α και το Ω σε μια ιστοσελίδα και καλό θα είναι, σύμφωνα με την πληροφορία ή το προϊόν που θέλουμε να διακινήσουμε, να κάνουμε σοφή χρήση αυτών.

3. Η παρουσία στα Social Media

social media

Η παρουσία στα Social Media πρέπει να θεωρείται επιβεβλημένη, οποιοσδήποτε κι αν είναι ο τύπος της ιστοσελίδας που θέλουμε να δημιουργήσουμε. Τα Social Media (Facebook, Twitter, Instagram κ.α.), αποτελούν ίσως το πιο δυνατό εργαλείο προώθησης, αρκεί να σκεφτεί κανείς, πως μπορεί κάποιος, ακόμη και μόνο με την παρουσία του εκεί, να ωφεληθεί επιχειρηματικά. Το κάθε κοινωνικό δίκτυο επίσης, έχει το δικό του “κοινό”, είτε αναφερόμαστε σε ηλικιακές ομάδες με αυτό τον όρο, είτε σε προτιμήσεις και ενδιαφέροντα.

Γι’ αυτό καλό είναι, η προώθηση της ιστοσελίδας μας να μην γίνεται σε όλα με τον ίδιο τρόπο, αλλά να την προσαρμόσουμε σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες του εκάστοτε κοινωνικού δικτύου και του κοινού του. Για παράδειγμα, σίγουρα στο Instagram θα πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στις φωτογραφίες που θα αναρτήσουμε, ενώ στο Twitter, στο κείμενο και τις “ατάκες” που θα χρησιμοποιήσουμε. Αυτό που μπορεί να επιτύχει μία ιστοσελίδα με την επιτυχημένη παρουσία της στα κοινωνικά δίκτυα, είναι η δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης με το κοινό της και μία πιο άμεση επικοινωνία, στοιχεία που είναι εξόχως σημαντικά σε όλες τις δραστηριότητες που αφορούν το διαδίκτυο.

4. Το SEO

Seo

Η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης, αφορά αρκετές ενέργειες που πρέπει να γίνουν και δεν αφορά μόνο την χρησιμοποίηση λέξεων ή φράσεων κλειδιών, όπως εσφαλμένα πιστεύουν κάποιοι. Σίγουρα δεν είναι κακό να επενδύσουμε σε “πιασάρικους” τίτλους στα άρθρα μας ή σε λέξεις και φράσεις κλειδιά γύρω από τις οποίες θα στήσουμε το περιεχόμενο μας, από εκεί και πέρα όμως, απαιτούνται κι άλλες ενέργειες, προκειμένου η ιστοσελίδα μας να προσελκύσει όσο γίνεται περισσότερα κλικ στις οργανικές αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες.

1) Η γρήγορη φόρτωση της ιστοσελίδας μας. Είναι γνωστό ότι τις τελευταίες δεκαετίες ζούμε στην εποχή της ταχύτητας και μία ιστοσελίδα που αργεί να φορτώσει σίγουρα θα αποθαρρύνει πολλούς χρήστες να την επισκεφτούν.

2) Η σωστή δομή, η σαφήνεια των μενού πλοήγησης και η ευχρηστία των εσωτερικών συνδέσμων και των κουμπιών που ενδεχομένως θα χρησιμοποιήσουμε, βαθμολογούνται αναλόγως και από την google. Όσο πιο εύχρηστη και κατανοητή είναι στην πλοήγηση της μια ιστοσελίδα, τόσο περισσότερους θετικούς πόντους αξιολόγησης θα λάβει από τις μηχανές αναζήτησης.

3) Ο responsive σχεδιασμός θα πρέπει να θεωρείται δεδομένος στις μέρες μας, αφού δεν νοείται πλέον ιστοσελίδα που να μην μπορεί το περιεχόμενο της να προσαρμοστεί σε όλες τις οθόνες. Η google βαθμολογεί πλέον αρνητικά ιστοσελίδες οι οποίες δεν έχουν responsive σχεδιασμό.

4) Η καταχώρηση backlinks ή πιο απλά, η καταχώρηση link της ιστοσελίδας μας σε άλλους ιστοτόπους. Η πρακτική αυτή βοηθάει πολύ στην κατάταξη της ιστοσελίδας μας, αν και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή σε ποιους ιστότοπους θα γίνει η καταχώρηση, αφού ένας “μη ασφαλής” ιστότοπος που θα οδηγεί μέσω κάποιου link σε εμάς, θα έχει αντίστροφα αποτελέσματα. Σε γενικές γραμμές πάντως, όπου φαίνεται η ιστοσελίδα μας συνήθως είναι καλό.

Έναν πρακτικό οδηγό μπορείτε να διαβάσετε και στο παρακάτω άρθρο

5. Η στοχευμένη διαφήμιση

Στοχευμένη διαφήμιση

Οι διαφημίσεις διαχρονικά, είναι ο πλέον διαδεδομένος τρόπος προώθησης κάθε επιχείρησης. Στις απαρχές του Internet, ίσως αρκούσε ένα διαφημιστικό banner σε κάποια ιστοσελίδα προκειμένου να διαφημιστεί κανείς, από τότε όμως, ο συγκεκριμένος τομέας έχει εξελιχθεί με αλματώδεις ρυθμούς και πλέον υπάρχουν εταιρείες ή επαγγελματίες, που ασχολούνται αποκλειστικά με αυτόν τον τομέα.
Ο ανταγωνισμός στο διαδίκτυο είναι πλέον πολύ υψηλός και παρόλο που θεωρητικά μία ιστοσελίδα έχει πρόσβαση από οπουδήποτε και από οποιονδήποτε στον κόσμο, καλό είναι να μην δημιουργείται η ψευδαίσθηση πως αυτό από μόνο του αρκεί για να σπρώχνονται οι χρήστες να μας επισκεφτούν.
Σκεφτείτε πως η ιστοσελίδα σας στο διαδίκτυο, είναι σαν ένα κατάστημα σε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο το οποίο επισκέπτονται κάθε μέρα χιλιάδες ανθρώποι, αλλά παράλληλα έχετε να ανταγωνιστείτε μερικά εκατοντάδες μαγαζιά. Μπορεί να περάσουν χιλιάδες άνθρωποι από έξω, κάποιοι να μπουν μέσα αλλά κανείς να μην ψωνίσει.
Αναλογιστείτε λοιπόν ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας, σε τι κοινό απευθύνεστε, ποια γεωγραφική περιοχή μπορείτε να καλύψετε (αν μιλάμε για προϊόντα ή υπηρεσίες) και πράξτε ανάλογα, προκειμένου να προβληθείτε στα σωστά άτομα.
Με το που ανεβαίνει μία ιστοσελίδα στο διαδίκτυο είναι προσβάσιμη σε όλο τον κόσμο, αλλά είναι βέβαιο πως δεν ενδιαφέρει όλους τους χρήστες. Μία “τυφλή” διαφήμιση που απευθύνεται στον οποιονδήποτε, μπορεί να είναι τελικά πολυέξοδη και να μην αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Πριν ξεκινήσετε το εγχείρημα σας λοιπόν, αναλογιστείτε τους στόχους σας, τα χρήματα και το χρόνο που είστε σε θέση να ξοδέψετε, το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, τον ανταγωνισμό που υπάρχει στο συγκεκριμένο τομέα και επιλέξτε τους κατάλληλους συνεργάτες που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μία επιτυχημένη ιστοσελίδα.