Η επιλογή του κατάλληλου domain είναι σημαντική για την επιτυχία μιας επιχείρησής στο διαδίκτυο. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα brand name, το οποίο προσδιορίζει το εταιρικό ή προσωπικό σας προφίλ.
Ένα καλό domain πρέπει να είναι ευανάγνωστο, ευκολομνημόνευτο και να αντανακλά τη φύση της επιχείρησής.
1. Συνάφεια με την Επιχείρηση
Το domain πρέπει να αντανακλά τη φύση της επιχείρησής σας και να δίνει μια ιδέα για το τι κάνετε. Για παράδειγμα, αν έχετε μια εταιρεία ανθοπωλείου, το domain “www.myflowerstore.com“ είναι συναφές και ευκολότερο να το κατανοήσουν οι επισκέπτες.
2. Ευανάγνωστο και ευκολομνημόνευτο
Το domain σας πρέπει να είναι εύκολο να γραφτεί και να απομνημονευτεί. Αποφύγετε τα πολύπλοκα ονόματα ή τις περίεργες ορθογραφίες, ιδιαίτερα όταν αναφερόμαστε σε ελληνικές λέξεις που μετατρέπονται σε greeklish. Καλό είναι επίσης να αποφεύγονται οι ειδικοί χαρακτήρες (οτιδήποτε μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκτός από γράμματα), να είναι σύντομο και περιεκτικό.
3. Χρησιμοποιήστε τη σωστή κατάληξη (TLD)
Όλα τα domain names αποτελούνται από 2 μέρη τα οποία χωρίζονται με μία τελεία, το όνομα και την κατάληξη. Η κατάληξη ονομάζεται (TLD) που τα αρχικά της σημαίνουν Top Level Domain. Μία κατάληξη, τις περισσότερες φορές έχει γεωγραφικό προσδιορισμό και αντιστοιχεί στη χώρα προορισμού της ιστοσελίδας (πχ. .gr, .de, .uk, κτλ). Υπάρχουν και πιο γενικές καταλήξεις, που χρησιμοποιούνται συνήθως από οργανισμούς, πολυεθνικές εταιρίες, κ.α. (π.χ. .com, .org, .net ).
Για σελίδες που αφορούν επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ένα domain name με κατάληξη .gr είναι τις περισσότερες φορές η κατάλληλη επιλογή.
4. Συμπεριλάβετε Λέξεις-Κλειδιά (Keywords):
Εάν είναι δυνατόν, σκεφτείτε να συμπεριλάβετε στο domain name λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επιχείρησή σας. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στo SEO της ιστοσελίδας σας.
Αν για παράδειγμα έχετε μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο χώρο των αυτοκινήτων, η λέξη κλειδί “car” ή οποιαδήποτε άλλη συναφή, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην κατάταξη της σελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.
5. Έρευνα και έλεγχος διαθεσιμότητας:
Το τελευταίο σας βήμα πριν αποφασίσετε είναι να ελέγξτε αν το επιθυμητό domain είναι διαθέσιμο και αν μπορείτε να το κατοχυρώσετε, γιατί πάντα υπάρχει η πιθανότητα να το έχει κατοχυρώσει ήδη κάποιος άλλος.
Όλες οι εταιρίες hosting διαθέτουν δωρεάν φόρμες με έλεγχο διαθεσιμότητας των domain name, οπότε μπορείτε εύκολα να το τσεκάρετε.
Μην ξεχνάτε ότι το domain name που θα επιλέξετε θα το χρησιμοποιείτε για πολλά χρόνια και θα αποτελεί την διαδικτυακή ταυτότητα της επιχείρησης σας. Μπορεί να επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την εντύπωση των επισκεπτών ή των πελατών της ιστοσελίδας σας.
Γι’ αυτούς ακριβώς τους λόγους επιλέξτε ένα όνομα που να σας αρέσει και να σας αντιπροσωπεύει, ενώ παράλληλα θα βοηθήσει την ανάπτυξη της επιχείρησης σας στο διαδίκτυο.