Πότε μία ιστοσελίδα θεωρείται SEO – friendly

Ο όρος SEO friendly χρησιμοποιείται συχνά από πολλούς κατασκευαστές ιστοσελίδων, προκειμένου να περιγράψουν πότε μία ιστοσελίδα ή οποιαδήποτε άλλη μορφή περιεχομένου που ανεβαίνουν στο διαδίκτυο, είναι φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης.

Φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης, θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι το περιεχόμενο εκείνο, που ακολουθεί κάποιους γενικούς κανόνες, οι οποίοι έχουν ως σκοπό:

1. Την εύκολη κατανόηση της μεταδιδόμενης πληροφορίας
2. Την σωστή απεικόνιση και την εύκολη πρόσβαση των δεδομένων

3. Την βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του χρήστη

Όσον αφορά τις ιστοσελίδες τώρα, για να επιτύχουμε το σκοπό μας και να θεωρούνται SEO friendly, θα πρέπει να ακολουθήσουμε μερικούς κανόνες που αφορούν:

α. Το τεχνικό κομμάτι της ιστοσελίδας
β. Το σχεδιαστικό και γραφιστικό μέρος
γ. Την πλοήγηση και το περιεχόμενο

Α. ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

Συνήθως, όταν αναφερόμαστε στο τεχνικό μέρος μιας ιστοσελίδας, εννοούμε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά, τα οποία δεν είναι ορατά στο χρήστη (π.χ. ο κώδικας) ή είναι ορατά, αλλά δεν τον ενδιαφέρουν άμεσα (π.χ. η δομή των url)

Στις μέρες μας, οι περισσότεροι κατασκευαστές ιστοσελίδων δεν γράφουν κώδικα, αντ’ αυτού, χρησιμοποιούν κάποιο CMS όπως για παράδειγμα το WordPress, το Joomla, το Drupal κτλ.

Στην προκειμένη περίπτωση, πρέπει να δοθούν μεγάλη έμφαση:

1. Τον αριθμό, τον τύπο και την ποιότητα των Plugins

Τα οποία θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια, την εύρυθμη λειτουργία και την καλή ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας. Ένας μεγάλος αριθμός plugins, σε γενικές γραμμές δεν ενδείκνυται, αφού πολλά από αυτά μπορεί να επηρεάσουν την ταχύτητα της ιστοσελίδας ή να την φορτώσουν με περιττό κώδικα. Καλό είναι να εγκαθίστανται μόνο όσα είναι απαραίτητα και να διαγράφονται όσα δεν χρησιμοποιούνται

2. Την σωστή δομή των URL

Η διεύθυνση URL κάθε άρθρου, κάθε σελίδας και υποσέλιδου, θα πρέπει να είναι σύντομη, κατανοητή και να εμπεριέχει μέσα λέξεις κλειδιά σχετικά με το περιεχόμενο της. Όσον αφορά τις ιστοσελίδες που είναι στα ελληνικά, καλό είναι τα URL που χρησιμοποιείτε να είναι σε greeklish, γιατί οι μηχανές αναζήτησης δεν διαβάζουν ελληνικούς χαρακτήρες.

3. Κατάλληλοι τίτλοι και μέτα – ετικέτες (meta tags)

Οι “μετα-ετικέτες” (meta tags) είναι κώδικας HTML που προστίθεται στην επικεφαλίδα (header) μιας ιστοσελίδας και παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο της σελίδας. Οι μετα-ετικέτες δεν εμφανίζονται στους επισκέπτες της ιστοσελίδας, αλλά αντίθετα, χρησιμοποιούνται από μηχανές αναζήτησης και κοινωνικά δίκτυα για να κατανοήσουν και να προβάλλουν την ιστοσελίδα.

Οι πιο κοινές μετα-ετικέτες περιλαμβάνουν:

Μετα-ετικέτα περιγραφής (meta description): Αυτή η ετικέτα παρέχει μια σύντομη περιγραφή του περιεχομένου της σελίδας. Συνήθως εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης ως περίληψη της σελίδας.

Μετα-ετικέτα λέξεων-κλειδιών (meta keywords): Αυτή η ετικέτα περιλαμβάνει μια λίστα από λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το περιεχόμενο της σελίδας. Ωστόσο, οι μεγάλες μηχανές αναζήτησης όπως το Google δεν την λαμβάνουν πλέον υπόψη για την κατάταξη.

Μετα-ετικέτα τίτλου (meta title): Αυτή η ετικέτα καθορίζει τον τίτλο της σελίδας που εμφανίζεται στην κορυφή του προγράμματος περιήγησης. Είναι σημαντικό να είναι σχετικός με το περιεχόμενο και προσεκτικά επιλεγμένος για SEO.

Κάθε σελίδα, υποσέλιδο ή άρθρο λοιπόν, θα πρέπει να έχει μοναδικό τίτλο και meta – ετικέτες, που περιγράφουν με ακρίβεια το περιεχόμενο και περιέχουν λέξεις ή φράσεις κλειδιά.

Β. Το σχεδιαστικό και γραφιστικό μέρος

Ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας και τα γραφικά στοιχεία που θα χρησιμοποιηθούν, θα πρέπει να εξασφαλίζουν, την γρήγορη φόρτωση των δεδομένων της, να εμφανίζεται σωστά σε όλες τις οθόνες (υπολογιστές, τάμπλετς, κινητά, κτλ) και να είναι ευανάγνωστη στον επισκέπτη.

Για να επιτύχουμε όλα αυτά, θα πρέπει να ακολουθήσουμε πιστά, κάποιους σχεδιαστικούς κανόνες.

1. Responsive σχεδιασμός

Το theme που θα επιλέξετε για την κατασκευή της ιστοσελίδας, θα πρέπει να έχει απαραίτητα responsive σχεδιασμό ,για να εμφανίζεται η ιστοσελίδα σωστά σε οποιαδήποτε οθόνη.

2. Minimal σχεδιασμός

Παλιότερα, οι κατασκευαστές ιστοσελίδων, προκειμένου να εντυπωσιάσουν τον επισκέπτη, δημιουργούσαν ιστοσελίδες με εντυπωσιακά γραφικά, τα οποία όμως, πέρα από το κομμάτι της εμφάνισης, αργούσαν πολύ να φορτώσουν, ήταν δυσλειτουργικά και πολλές φορές δημιουργούσαν πολλά κενά ασφαλείας.
Στις μέρες μας, έχει επικρατήσει η φιλοσοφία πιο minimal σχεδιασμών και δίνεται μεγάλη έμφαση στην λειτουργικότητα της ιστοσελίδας.
Γι΄αυτό ακριβώς το λόγο, αποφύγετε να χρησιμοποιείτε πολλές εικόνες (ειδικά στην αρχική μας σελίδα), sliders και γραφικά που είναι περιττά και τα οποία πέρα από την εμφάνιση, δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα στην ποιότητα της ιστοσελίδας σας.

3. Ταχύτητα φόρτωσης.

Η google και οι μηχανές αναζήτησης γενικότερα, αξιολογούν την ταχύτητα φόρτωσης των ιστοσελίδων. Όσο πιο γρήγορα φορτώνει μία ιστοσελίδα, τόσο το καλύτερο. Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας, όσον αφορά τα γραφικά και το σχεδιασμό όμως, αυτό που θα πρέπει να δώσετε μεγάλη έμφαση, είναι να μην χρησιμοποιείτε αρχεία εικόνων και φωτογραφιών με μεγάλο μέγεθος.

Γ. Πλοήγηση και περιεχόμενο

Όσον αφορά την πλοήγηση και το περιεχόμενο, ο επισκέπτης θα πρέπει να βρίσκει εύκολα και με όσο το δυνατόν λιγότερα “κλικ” αυτό που τον ενδιαφέρει και οι πληροφορίες που παρέχετε να είναι χρήσιμες, σαφείς και κατανοητές.

1. Περιεχόμενο Υψηλής Ποιότητας

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας πρέπει να είναι ποιοτικό, πρωτότυπο και χρήσιμο για τους χρήστες. Οι μηχανές αναζήτησης επιβραβεύουν τις ιστοσελίδες με υψηλή ποιότητα περιεχομένου.
Αποφύγετε την αντιγραφή κειμένων από άλλες ιστοσελίδες και φροντίστε τα κείμενα σας να είναι πρωτότυπα και να μεταφέρουν το προσωπικό σας τρόπο και ύφος στον επισκέπτη.

2. Χρήση εσωτερικών συνδέσμων (internal links)

Τα εσωτερικά (internal) links είναι σημαντικά για την βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας από άποψη SEO και για τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών.
Ο σωστός χειρισμός των εσωτερικών συνδέσμων σε μια ιστοσελίδα μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών, καθώς επιτρέπει την εύκολη πλοήγηση και τη σαφή κατανόηση του περιεχομένου.

3. Ενημερωμένο περιεχόμενο

Ενημερώνετε το περιεχόμενο σας τακτικά. Η παροχή νέων πληροφοριών και η διατήρηση του περιεχομένου ενημερωμένου είναι σημαντικά για το SEO.
Ακόμα κι αν η ιστοσελίδα σας αφορά κάποια επαγγελματική δραστηριότητα, καλό είναι να εμπλουτίζετε συχνά το περιεχόμενο της, με την συγγραφή άρθρων σχετικών προς το αντικείμενο σας, φωτογραφιών ή ακόμα και βίντεο.

Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους πολύ βασικούς κανόνες που μπορούν να εξασφαλίσουν ότι η ιστοσελίδα σας είναι SEO friendly και με το πέρασμα του χρόνου θα σκαρφαλώνει όλο και ψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης.
Κατά τ’ άλλα, η βελτιστοποίηση SEO μιας ιστοσελίδας, είναι μια συνεχής διαδικασία που απαιτεί υπομονή και αφοσίωση και χρειάζεται αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα για να φανούν τα αποτελέσματα της.