Το Google business profile αποτελεί ένα από τα πιο χρήσιμα και αποδοτικά εργαλεία για κάθε επιχείρηση, ακόμα κι όταν αυτή δεν διαθέτει καμία διαδικτυακή παρουσία. Η διαπίστωση αυτή προκύπτει από το γεγονός, πως η μηχανή αναζήτησης της Google, χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά από τους χρήστες του διαδικτύου.
Η δημιουργία ενός εταιρικού προφίλ στο Google business profile είναι δωρεάν και αν αξιοποιηθεί σωστά, βοηθάει την επιχείρηση να βελτιώσει την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα της, την αξιοπιστία της μέσω των κριτικών αξιολόγησης των πελατών και την άμεση επικοινωνία μαζί τους.
Πως να φτιάξεις ένα Google business profile
Καταρχάς πρέπει να διαθέτεις έναν google λογαριασμό και να συνδεθείς με αυτόν στην πλατφόρμα της Google.
Στη συνέχεια πρέπει να συμπληρώσεις όλες τις πληροφορίες και τα στοιχεία της επιχείρησης που θα σου ζητηθούν από τον οδηγό.
- Την επωνυμία της επιχείρησης
- Την κατηγορία στην οποία ανήκει ή την επαγγελματική σου δραστηριότητα
- Την διεύθυνση της έδρας, του καταστήματος ή του γραφείου σου (αν είσαι επαγγελματίας που δεν διαθέτεις φυσικό κατάστημα, πχ κάποιος personal trainer ή freelancer, τότε μπορείς να παραβλέψεις αυτό το βήμα. To Google business profile σου θα δημιουργηθεί κανονικά, αλλά δεν θα εμφανίζεται στα Google maps)
- Ποιες περιοχές δραστηριοποιείσαι ή μπορείς να εξυπηρετήσεις
- Το τηλέφωνο και την διεύθυνση της ιστοσελίδας σου (εφόσον έχεις)
- Την ταχυδρομική σου διεύθυνση
- Το ωράριο λειτουργίας
- Μία σύντομη περιγραφή της επιχείρησης ή της επαγγελματικής σου ιδιότητας
- Προαιρετικά θα σου ζητηθεί να ανεβάσεις κάποιες φωτογραφίες ή αν θέλεις να δημιουργήσεις κάποια διαφήμιση μέσω του google ads, αυτά μπορείς να τα παραβλέψεις όμως και να ασχοληθείς στη συνέχεια μαζί τους.
Στο τέλος ο οδηγός θα σου ζητήσει έναν τρόπο να επαληθεύσεις όλα τα παραπάνω. Αυτό μπορεί να γίνει είτε τηλεφωνικά μέσω κωδικού που αποστέλλεται στο κινητό σου, είτε με κάποιον κωδικό επαλήθευσης που θα σου στείλει η Google ταχυδρομικά στην διεύθυνση της επιχείρησης σου. Δεν είναι εφικτό να επιλέξεις με ποιον τρόπο θα κάνεις την επαλήθευση, αυτό εξαρτάται κάθε φορά από το σύστημα.
Αφού ολοκληρώσεις τη διαδικασία, μπορείς στη συνέχεια να επεξεργαστείς το προφίλ της επιχείρησης, να διορθώσεις ή να προσθέσεις εξτρά πληροφορίες. Όσο πιο πλήρες και σωστά συμπληρωμένο είναι το προφίλ σου, τόσο πιο εύκολα θα μπορούν να σε βρίσκουν οι πελάτες σου μέσω του google maps ή μέσω της μηχανής αναζήτησης της google.
Ποια είναι τα οφέλη που θα έχεις αφού δημιουργήσεις ένα Google business profile
- Aύξηση της ορατότητας της επιχείρησης σου στην Google
- Βελτίωση της αξιοπιστίας μέσω των κριτικών αξιολόγησης
- Ενημέρωση των πελατών σχετικά με πληροφορίες που αφορούν την επιχείρηση.
Αύξηση της ορατότητας της επιχείρησης σου στην Google
Όπως κι εσύ ο ίδιος θα έχεις διαπιστώσει, όταν κάνεις αναζήτηση για μία επιχείρηση ή έναν επαγγελματία στην Google, στην κορυφή των αποτελεσμάτων εμφανίζεται ένας χάρτης κι ακριβώς από κάτω μία λίστα με επιχειρήσεις ή επαγγελματίες που βρίσκονται κοντά στην περιοχή σου.
Το συγκεκριμένο πλαίσιο εμφανίζεται όταν κάνεις μία γενική αναζήτηση του τύπου “καφέ στην περιοχή μου” ή όπως έκανα εγώ στην προκειμένη περίπτωση με τη λέξη “ορθοπεδικός”. Σε αυτές τις περιπτώσεις η Google θα σου εμφανίσει τις επιχειρήσεις ή τους επαγγελματίες που βρίσκονται πιο κοντά στην περιοχή σου.
Για να καταλάβεις πόσο σημαντικό είναι αυτό, αρκεί να σκεφτείς πως οι περισσότεροι χρήστες κινητών, δεν πληκτρολογούν ονόματα επιχειρήσεων ή επαγγελματιών στις αναζητήσεις τους, αλλά ως επί το πλείστον γράφουν φράσεις του τύπου “φτηνά παπούτσια”, “ταβέρνες με θαλασσινά”, “επισκευή κλιματιστικού” και πάει λέγοντας.
Έτσι, αν η επιχείρηση σου, βρίσκεται κοντά στην περιοχή κάποιου χρήστη που κάνει μία σχετική αναζήτηση, είναι πολύ πιθανό (υπάρχει κι εδώ ανταγωνισμός όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό) να την εμφανίσει στα αποτελέσματα, μέσα στο συγκεκριμένο πλαίσιο της Google.
Βασική προϋπόθεση για να έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανίζεσαι είναι, να συμπληρώσεις το προφίλ της επιχείρησης στου στο Google business profile, με πολλές και ακριβείς πληροφορίες.
Βελτίωση της αξιοπιστίας μέσω των κριτικών αξιολόγησης
Οι αξιολογήσεις μιας επιχείρησης παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο τα τελευταία χρόνια, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών που κάνουν αγορές ή ψάχνουν για υπηρεσίες μέσω διαδικτύου, δίνουν μεγάλη σημασία σ’ αυτές.
Το google business profile σου δίνει τη δυνατότητα να απαντήσεις σε όλες τις αξιολογήσεις, είτε θετικές, είτε αρνητικές, με την απάντηση σου να είναι ορατή δημόσια. Γι’ αυτό το λόγο, πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός στις απαντήσεις σου, ειδικά στις αρνητικές αξιολογήσεις
Ενημέρωση των πελατών σχετικά με πληροφορίες που αφορούν την επιχείρηση.
Πέρα από τις βασικές πληροφορίες που αφορούν την επιχείρηση σου, όπως τα στοιχεία επικοινωνίας, τις υπηρεσίες, κτλ, το Google business profile δίνει τη δυνατότητα να κρατάς ενήμερους τους πελάτες σου, σχετικά με το ωράριο λειτουργίας.
Για παράδειγμα, πως διαμορφώνεται το ωράριο σε κάποιες γιορτές ή αργίες, αν για κάποιο λόγο η επιχείρηση θα είναι ανοιχτή ή κλειστή κ.α.
Μπορείς επίσης, μέσω posts, να ενημερώνεις τους πελάτες, για προσφορές, καινούρια προϊόντα, events, οδηγίες ή πληροφορίες υγειονομικού περιεχομένου και πολλά άλλα. Στα post μπορούν να χρησιμοποιηθούν κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο και είναι ορατά για 6 μήνες, εκτός αν έχει οριστεί κάποια συγκεκριμένη χρονική διάρκεια.
Συνοψίζοντας
Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το Google business profile κι αν δεν έχεις δημιουργήσει το προφίλ της επιχείρησης σου εκεί, σου συνιστώ να το κάνεις άμεσα!
Αν συμπληρώσεις τις απαραίτητες πληροφορίες και το διαχειριστείς σωστά, θα βοηθήσει πολύ την προβολή και την προώθηση της επιχείρησης σου στο διαδίκτυο.
Σε περίπτωση που δεν γνωρίζεις ή το βρίσκεις δύσκολο να δημιουργήσεις το προφίλ της επιχείρησης σου εκεί, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου στο 6972736538 ή στο info@texnikos-istoselidwn.gr , για να αναλάβω να το κάνω εγώ για σένα.