Η επιτυχία μιας ιστοσελίδας, εκτός από τον καλό σχεδιασμό της, εξαρτάται και από την σωστή της προώθηση. Στο άρθρο που ακολουθεί θα αναφέρω μερικούς ενδεδειγμένους τρόπους για να προβάλλετε την ιστοσελίδας σας και να προωθήσετε έτσι αποτελεσματικά την επιχείρηση ή την δουλειά σας.
1. Οι λέξεις κλειδιά:
Τις ακούμε πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια στο διαδίκτυο, οι γνώστες του αντικειμένου γνώριζαν όμως αυτή την τεχνική πολύ πριν γίνουν ευρέως γνωστές. Κάθε ιστοσελίδα αφορά και ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, μπορεί να είναι ένα λογιστικό γραφείο, ένα e-shop ηλεκτρικών συσκευών, ένα blog ειδήσεων. Η σωστή περιγραφή του προϊόντος μας λοιπόν, το τι είναι αυτό που πουλάμε δηλαδή, ή με τι ασχολούμαστε κοινώς, βοηθάει τις μηχανές αναζήτησης να μας ανακαλύψουν πιο εύκολα, να προβάλλουν την σελίδα μας ψηλά στην κατάταξη και να φέρουν έτσι περισσότερους επισκέπτες. Τα κείμενα και οι φωτογραφίες που τοποθετούνται λοιπόν στην κεντρική μας σελίδα είναι εξόχως σημαντικά και καλό είναι να επικεντρώσουμε περισσότερο στο περιεχόμενο των λέξεων και των εκφράσεων, παρά στον εντυπωσιακό σχεδιασμό.
2. Η παρουσία της σελίδας μας σε άλλους δικτυακούς τόπους:
Το url της ιστοσελίδας μας είναι η διεύθυνση της επιχείρησης μας ουσιαστικά. Εκτός του ότι πρέπει να είναι κάποιο ευκολομνημόνευτο όνομα που θα περιγράφει εύστοχα παράλληλα το αντικείμενο των δραστηριοτήτων μας, καλό θα είναι να το διαδώσουμε στον παγκόσμιο ιστό. Τι σημαίνει όμως αυτό; Υπάρχουν εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες επαγγελματικοί κατάλογοι στο διαδίκτυο ή και γενικότερα κατάλογοι, που συγκεντρώνουν ιστοσελίδες. Η καταχώρηση του url της ιστοσελίδας μας σε σχετικούς καταλόγους ενδείκνυται. Γενικότερα σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα υπάρχει το link που οδηγεί στην ιστοσελίδα μας ή γίνεται αναφορά σε αυτήν, είναι καλό. Χτίστε σχέσεις με άλλους επαγγελματίες σχετικούς με το αντικείμενο που δραστηριοποιείστε, προτείνετε τους να ανταλλάξετε links και σταδιακά θα δείτε πως η ιστοσελίδας σας θα ανεβαίνει στις μηχανές αναζήτησης.
3. Τα κοινωνικά δίκτυα.
Ο πιο εύκολος και γνωστός τρόπος για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας, είναι σίγουρα τα κοινωνικά δίκτυα. Ο περισσότερος κόσμος συνηθίζει να προωθεί την σελίδα του μέσω του facebook στις μέρες μας, αλλά δεν πρέπει να αγνοηθεί η δύναμη και των υπολοίπων, όπως του youtube για παράδειγμα ή του twitter. Σε γενικές γραμμές καλό είναι να υπάρχει ένα προφίλ της επιχείρησης σας σε όλα τα μεγάλα και γνωστά κοινωνικά δίκτυα, όπως το facebook, το twitter, το google+ και το Youtube, όχι όμως απλά για τα μάτια του κόσμου που λένε. Οι περισσότερες επιτυχημένες ιστοσελίδες έχουν αλληλεπίδραση με το κοινό τους και ανεβάζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα άρθρα. Σίγουρα ακούγεται δύσκολο για έναν επαγγελματία να ανεβάζει καθημερινά άρθρα, πόσο μάλλον όταν έχει άλλα πιο ουσιαστικά πράγματα να κάνει σχετικά με την δουλειά του, Καλό είναι πάντως να υπάρχει κάποιου είδους ροή στη σελίδα του στο facebook για παράδειγμα, προκειμένου να τονίζεται έτσι και η παρουσία του στο χώρο.
4. Οι φωτογραφίες
Ζούμε στην εποχή της εικόνας και είναι περιττό να αναφέρω πόσο σημαντική είναι η δύναμη της. Σπάνια θα συναντήσει ιστοσελίδα κανείς σήμερα, για να μην πω άρθρο, που να μην εμπεριέχει τουλάχιστον μία. Εμείς μπορεί να τις βλέπουμε μια χαρά με τα ματάκια μας, οι μηχανές αναζήτησης όμως δεν μπορούν και γι’ αυτό το λόγο διαβάζουν τα ονόματα των αρχείων ή τα “alt tags”. Εκτός από τις μηχανές αναζήτησης, τα “alt tags” βοηθούν και τους τυφλούς χρήστες του διαδικτύου να διαβάσουν τι είναι αυτό που δεν μπορούν να δουν. Όταν ανεβάζετε λοιπόν φωτογραφίες, φροντίστε το όνομα του αρχείο κατά πρώτο λόγο να περιγράφει με σαφήνεια το περιεχόμενο της και κατά δεύτερο, φροντίστε να δώσετε και μερικά alternative tags.
5. Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς
Τι είναι αλήθεια ένα κουτί με ωραίο περιτύλιγμα όταν είναι άδειο; Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας είναι αυτό που θα κάνει εντύπωση, που θα κρατήσει τον επισκέπτη και θα του δώσει το έναυσμα να το μοιραστεί και να το διαδώσει σε άλλους. Καλό είναι λοιπόν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας, τα άρθρα μας, οι περιγραφές των προϊόντων μας κτλ να είναι μοναδικά και όχι φτηνές αντιγραφές από τρίτους. Όσο πιο μοναδικό και ενδιαφέρον είναι αυτό που γράφουμε, τόσο περισσότερο μας σπρώχνει στην επιτυχία.
Η παροιμία λέει πως η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια ημέρα, έτσι και μια ιστοσελίδα δεν είναι δυνατό από την μια μέρα στην άλλη να βρεθεί στις πρώτες σελίδες των αναζητήσεων. Χρειάζεται υπομονή και επιμονή, ειδικά αν σκεφτούμε πως ο ανταγωνισμός στο διαδίκτυο έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια και πολλοί άλλοι κάνουν ακριβώς το ίδιο μ’ εμάς για να προωθήσουν την δουλειά τους. Οι παραπάνω ήταν 5 απλές και πρακτικές συμβουλές προώθησης, την στιγμή που υπάρχουν ακόμα περισσότερες και πιο τεχνικές μέθοδοι. Είναι όμως η βάση για να ξεκινήσει κανείς και που μπορεί αν εφαρμοστεί σωστά να τον οδηγήσει στην επιτυχία, χωρίς να χρειαστεί να πληρώσει επαγγελματίες του είδους.
Pingback: Έχω σελίδα στα social media, χρειάζεται ιστοσελίδα η επιχείρηση μου; - Τεχνικός Ιστοσελίδων