Θέλετε να βεβαιωθείτε πως οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας δεν θα φύγουν μερικά δευτερόλεπτα αφότου την επισκεφτούν; Θέλετε να βεβαιωθείτε πως θα μείνουν περισσότερο και θα ασχοληθούν με το περιεχόμενο της ή θα αγοράσουν κάτι που προφανώς πουλάτε; Ακολουθείστε τις παρακάτω συμβουλές, για να έχει η σελίδα σας μια επιτυχημένη παρουσία στο διαδίκτυο.
1. Το επαγγελματικό λογότυπο
Το λογότυπο της ιστοσελίδα σας είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ρεκλάμας της επιχείρησης σας. Πρέπει να βρίσκεται σε εμφανές μέρος της ιστοσελίδας σας, να αποτελείται από μια εικόνας υψηλής ευκρίνειας και αν εμπεριέχει κάποιο σλόγκαν, αυτό να είναι σύντομο, να περιγράφει με ακρίβεια το αντικείμενο δραστηριότητας σας και κυρίως πιασάρικο.
2. Σαφή και εύχρηστα μενού πλοήγησης
Προσπαθήστε να είστε λιτοί και σαφείς όσον αφορά τα μενού πλοήγησης της ιστοσελίδας σας. Αν ο χρήστης δεν μπορεί να βρει εύκολα και άμεσα αυτό που ζητάει το πιο πιθανό είναι να φύγει και σύντομα. Συνηθίζεται ένα κεντρικό μενού να μπαίνει στην κορυφή της σελίδας και οριζόντια και κάποια άλλα σε μία αριστερή ή δεξιά στήλη. Η τίτλοι των μενού θα πρέπει να περιγράφουν με σαφήνεια αυτό που αναζητεί ο επισκέπτης σας.
3. Μην κάνετε κατάχρηση των εικόνων
Από τα πρώτα πράγματα που μου ζητάνε οι υποψήφιοι πελάτες είναι οι φωτογραφίες, τα slideshow και πως αυτά θα τοποθετηθούν μέσα στην ιστοσελίδα. Πολλοί θεωρούν ότι όσο περισσότερες είναι οι φωτογραφίες, τόσο το καλύτερο και αυτή δεν είναι μια ενδεδειγμένη πρακτική. Δεν είναι καλό να φορτώνετε με πολύπλοκα γραφικά, κινούμενες εικόνες και πολλές φωτογραφίες, ειδικά την κεντρική σας σελίδα, αφού εκτός του ότι θα γίνει βαριά και θα αργεί να φορτώσει, μπορεί εύκολα να ζαλίσει και να αποπροσανατολίσει τον επισκέπτη. Καλό είναι να υπάρχει ισορροπία μεταξύ του περιεχομένου και των φωτογραφιών στην ιστοσελίδα και να μην πνίγεται έτσι το κείμενο, που τις περισσότερες φορές είναι και το πιο σημαντικό κομμάτι
4. Η σωστή διάταξη
Αφήστε κενούς χώρους ανάμεσα στα κείμενα, βάλτε παραγράφους και δώστε στον επισκέπτη χώρο να μπορεί να ξεχωρίσει το ένα τμήμα της ιστοσελίδας από το άλλο. Μην μπουκώνεται την ιστοσελίδα και βάζετε πολλά πράγματα το ένα κοντά στο άλλο, θεωρώντας έτσι ότι την μεγαλώνετε και πως ο επισκέπτης δεν θα χρησιμοποιήσει την μπάρα κύλισης για να κατέβει προς τα κάτω. Όταν κάτι είναι ενδιαφέρον, το γνωρίζουμε κι εμείς σαν επισκέπτες, θα πλοηγηθούμε μέσα στην ιστοσελίδα για να το διαβάσουμε. Δεν είναι δυνατόν να βρίσκονται τα πάντα μέσα στις διαστάσεις που καλύπτει η οθόνη.
5. Η επιλογή των χρωμάτων
Αποφύγετε τους έντονος και πολύπλοκους χρωματισμούς, αφού εκτός του ότι δίνουν μια κιτς αίσθηση, κουράζουν και τα μάτια. Τα απαλά αποχρώσεων, ουδέτερα χρώματα, δίνουν μια πιο κομψή και μοντέρνα εμφάνιση.
6. Οι γραμματοσειρές
Προτιμήστε γραμματοσειρές που είναι ευανάγνωστες και στην οθόνη του υπολογιστή, αλλά και σ’ αυτές των υπόλοιπων φορητών συσκευών. Τα γράμματα του κειμένου να μην είναι πολύ μεγάλα (11px είναι το ιδανικό) και μια γραμματοσειρά όπως η Arial που είναι πολύ κλασσική αλλά συμβατή και ευανάγνωστη με όλες τις συσκευές ενδείκνυται.
7. Τα στοιχεία επικοινωνίας
Καλό είναι τα στοιχεία επικοινωνίας σας να βρίσκονται στην κορυφή της σελίδα σας και σε περίοπτη θέση. Τα στοιχεία της επιχείρησης σας, το τηλέφωνο η διεύθυνση σας και άλλα, να είναι εύκολα προσβάσιμα και να μην χρειάζεται ο επισκέπτης να σκάψει βαθιά για να καταφέρει να επικοινωνήσει μαζί σας.
8. Προτιμήστε το Responsive Design
Είμαστε πλέον σε μια εποχή που η πρόσβαση από το ίντερνετ γίνεται από διάφορα μέσα και όχι μόνο από τους προσωπικούς υπολογιστές. Κινητά, Tablets και άλλες συσκευές, έχουν διαφορετική ανάλυση οθόνης το ένα με το άλλο και στις μέρες μας ιδανικές θεωρούνται οι ιστοσελίδες που μπορούν να προσαρμόζουν το μέγεθος τους, σύμφωνα με την οθόνη στην οποία εμφανίζονται.
9. Αποφύγετε το Flash.
Η εποχή που οι Flash ιστοσελίδες ή τα Flash Banners έκαναν πιο εντυπωσιακή μια ιστοσελίδα, έχει περάσει πλέον ανεπιστρεπτί. Το Flash είναι μια ξεπερασμένη πλέον τεχνολογία στην κατασκευή ιστοσελίδων που εκτός του ότι θα κάνει την ιστοσελίδα σας πολύ πιο βαριά, είναι και δύσκολα επεκτάσιμη.
10. Επενδύστε στην επαγγελματική εμφάνιση των φωτογραφιών σας
Έγραψα πιο πάνω να μην χρησιμοποιούνται πολλές φωτογραφίες, οι οποίες όμως είναι απαραίτητες και εκτός του ότι θα πρέπει να επιλεγούν με σύνεση, θα πρέπει να έχουν και μία όσο γίνεται επαγγελματική εμφάνιση. Ο οποιοσδήποτε σήμερα μπορεί να μπει στο ίντερνετ να κάνει ένα search στο google και να βρει δισεκατομμύρια φωτογραφίες. Προσπαθήστε οι δικές σας να είναι όσο περισσότερο γίνεται μοναδικές, να μην υπάρχουν οι ίδιες σε άλλα 100 site. Χρησιμοποιήστε εργαλεία επεξεργασίας φωτογραφίας, βάλτε σλόγκαν επάνω τους και μην ξεχνάτε πως η δύναμη της εικόνας είναι πολύ ισχυρή στις μέρες μας και το μάτι πέφτει πρώτα εκεί.